maj 28, 2006

RSM IK har bildats!

Jag gjorde det!!! Kanske borde rubriken varit "Invincible!!". 5km under 30 min är kanske ingen supertid, MEN jag sprang hela loppet! Helt klart var jag värt rosen jag fick när jag sprang över mållinjen. Inte ens knäna poppade även om de ömmar lite! Nå'n som har nå't tips förutom vila?!

Vi backar lite...
När vi sitter i bilen börjar Camilla jiddra lite om tänk om nå'n ser oss - de kommer ju att undra vad vi gör där. Fler orosmoment var: Tänk om vi blir fotade; tänk om resultatlistan kommer i tidningen; Hoppas att vi inte träffar nå'n vi känner. Detta lyckades på något sätt smitta av sig på mitt redan halvdana självförtroende. Allt utom det första visade sig slå in (rätt uttryck?). Flera stycken kommenterade: "Ska DU va' me' och springa?!" Jag log och sa: "Ja, nå'n gång måste man ju börja" (inombords tänkte jag skit i de' ru' - spring själv!!) Camilla och jag förvånades över seriositeten i tillställningen, alla hade flera lager av kläder och de värmde upp och bet ihop. Så här i efterhand så passade vi ganska bra in förutom att det gick två löpare på var och en av oss...

Vi gick i a f iväg för att göra vår efteranmälan. 150 pix - det måste vara en av världens dyraste träningsrundor utan nå'n flashig privat tränare som peppare. På lappen som skulle fyllas i skulle namn, fördelseår och klubb fyllas i. Klubb?? Jaha, vi bildade en på stående fot! Kanske kan det uppfattas som ett hån mot "DE SERIÖSA", och det är det oxå! Hur som helst vi är numer medlemmar av RSM IK. Det står för Rabiata SmåbarnsMammors IdrottsKlubb. Smaka på den du! Vi kommer att ha årsmöte den 27 augusti varje år, bl. a. för att hedra den första tävlingsmilen ever.

Camilla ringde nyss. Hon ville bara berätta att jag var KM. Klubbmästare! Jo jag tackar jag. Återkommer med den officiella tiden när jag läst tidningen imorgon.

Jag skulle kunna redogöra för loppet mer i detalj, men det blir nog lite tradigt. Men jag hade i a f ork kvar att ta ut stegen sista kilomentern.

seeya

Inga kommentarer: