oktober 17, 2010

Personlig tränare

Sedan v 37 har jag den ultimata lyxen av en personlig tränare. Det är en möjlighet som fanns i det projekt som skolan är med i. KRAFT heter det och är EU-finasierat. Klart man tackade ja!

Målet är tydligt: under 50 minuter på nästa Tjejmilen.

Sedan dess har jag dragit igång med träningen. Igen! Gick lite trögt i början med att komma iväg på Friskis&Svettis. Men sedan v. 39 har jag tränat två gånger i veckan. En med Marcus och en på Friskis&Svettis. Tisdag, torsdag, tisdag, torsdag. Fast denna vecka blev det fjällvandring i onsdags ist för löpning i torsdags. PT:n är borta på praktik i tre veckor...

Är lite förkyld nu, halsen är lite vass och näsan rinner. Men på tisdag är jag frisk igen.

Seeya
Frutto

1 kommentar:

Frutto sa...

Första löppasset med PT var en nära nog euforisk upplevelse. Jag sprang i 45 min! Eller jag gick i ett par minuter eftersom pulsen var lite för hög...

Från Campus till termosen och tillbaka. Jag sa till Marcus att det var tur att han inte sa att vi skulle dit för jag hade inte trott att jag skulle fixa det. Alls.

Och vad lyxigt med en följeslagare som spelar med fast han nog nästan somnade av mitt tempo. Hela tiden kom han med bra tips och påminnelser, utan att för den skulle få mig att känna mig urusel.

Och pulsklocka! Vilken bra uppfinning. Överst på önskelistan!

Kom tillbaka och kände mig glad och inte död.