november 13, 2008

Mitt rätta element

JAG ÄLSKAR VATTEN.

Idag simmade jag i 40min.

I bilen ligger långfärdsskridskorna. Tyvärr verkar det som om det blir blidväder imorgon, och jag törs egentligen inte ge mig ut än även om längtan är stark.

Kan titta på vatten alltid och hur länge som helst. Utvecklingsnissen (minns du?) berättade om en som började varje dag med att ställa sig på bryggan i 20min. Ingen medveten andning, inga rörelser. "Han bara står där på bryggjäveln i 20 min och sedan går han in och börjar dagen." I mina öron låter det underbart. Men jag har ju ingen brygga här där jag bor - undrar om det funkar med nå'n av broarna till fastlandet?!

Det enda som är fel med vatten är att det är så tråkigt att dricka. Jag tar hellre ett glag vin!

Imorgon fredag.

Frutto

Inga kommentarer: