november 25, 2008

LYCKA

Förra veckan var bedrövlig och jag hann inte ens tänka på att sätta mig framför datorn för att göra nå't annat än att jobba.

MEN... fredagen innan. Då ru! Jag gick omkring halva eftermiddagen med flytväst på jobbet. Varför då, kanske du undrar? Jo, för att jag var rädd för att drunkna. Ja, inte på jobbet, men efter jobbet. På isen.

Var länge i valet och kvalet om jag skulle våga ge mig ut på isen. Tänkte att om jag har flytväst så gör det ingenting om jag inte orkar dra mig upp. Då kan jag lungt invänta hjälp där i vaken. Fryser ihjäl kommer jag inte att göra eftersom jag aldrig skulle ge mig ut ensam och knappast behöver vänta så förtvivlat länge på hjälp. I bakhuvudet fanns oxå makens ord att jag (moi?!) själv brukar säga att de är dårar de som ger sig ut på tidiga isar.

Om du nu läst rubriken så fattar du ju att jag gav mig iväg. Gruvensamt, men dock. Och vilken lycka och vilken frid!!! Dessutom friskluft på köpet. Fastän det var över en vecka sedan ler jag som en fåne när jag tänker tillbaka på den lite dryga halvtimmen jag och Eva var på isen. Fantasktiskt.

Sen var det lite middag hemma hos mig för några arbetskamrater och det var oxå nice, men en istäckt sjö utan snö - det du!

/Frutto

Inga kommentarer: