januari 03, 2008

tre plus tre

Hej alla!

Den 17e december skrev jag senast. Tiden rusar. Men jag har faktikst rört på mig...

En gång så spelade jag innebandy mot storkillens lag. Det var barnen mot föräldrarna. De var fler och snabbare! Men det var kul och några mammor (me inclusive) pratade lite löst om att att starta ett litet lag och träna ihop. Lät som en kul idé faktiskt.

En annan gång så vara jag med storkillen på hans första slalomträning. Maken hade lovat honom att vi skulle vara med första gången, men maken var bortrest så jag var med. Typ en och en halv timme upp-ner-upp-ner-upp-ner. Riktigt jobbigt det också. Men jag hade öron som paraboler eftersom killarna fick handfasta tips på hur de ska bli bättre skidåkare och det behöver jag också. Jag fick sonen att lova att han ska lära mig allt som han får lära sig. Lär väl hålla knappt denna säsong. Inte för att han inte kommer att hålla sitt löfte, utan för att jag inte kommer att kunna få till det han föreslår...

Och så den tredje gången var när jag igår satte på mig längdskidorna och lekte på skidleken. Storkillen och jag tog dessutom en liten skön runda i skogen. Inte så lång och inte så snabb, men ändå.

Det var tre och nu kommer tre andra...

...yrsel. Man ska inte gå omkring och tro att saker och ting försvinner. Det nya året började med en tvåa efter viss fysisk ansträngning (?) och så kom en tvåa till efter jag hade skruvat i ett par skruvar. Det tredje (en etta) kom när jag skruvade i ett par skrivar till dagen därpå. Så jag ska sluta att "gänga" både med skruvar och annat...

seeya

p.s. och så SKA jag påbörja min träning så fort den läskiga vardagen börjar igen. Rutiner är bra!

Inga kommentarer: