maj 02, 2007

Självbedrägeri (för vilken gång i ordningen?)

Sket i att vågen visade mer vad vad väntat mig, dvs. 84kg. Vilken best man är... Jag kände mig ändå smal efter att ha sprungit två gånger på lika många månader - minst. *lurad* Funderade på att ta fram måttbandet, men struntade i det då kläderna sa sanningen.

Mitt sockersug efter maten är att jämföra medde kraftigaste underströmmar/tidvatten du kan tänka dig. Så idag gjorde jag ett litet bedrägeri. Tyvärr är jag inte superduktig på att ljuga för mig själv, så det funkade väl inte super... Jag och lillpolarn bakade Busfrön. De känns nyttiga. De innehåller aprikoser och linfrön bl.a. Grejen var dock att kvällsfikat blev inte en, utan typ tio stycken busfrön...

Här kommer receptet:

150 gram smält smör
3 dl havregryn
1,5 dl socker
2 dl vetemjöl
1 tsk bikarbonat
2 msk mjölk
2 msk linfrön
1 dl torkade aprikoser (ca 10st)
1 dl russin

Blanda ihop allt. Klicka ut på bakplåtspapper (ca en dessertsked stora "högar"). Grädda i 200 grader i 8-10 min. Låt kallna på plåten.

Och du... ät en i taget...

Shanti mina vänner
Frutto

p.s. Har idag inhandlat ett set. En vindjacka och ett par långa tights. Craft. 600pix. Provade dem hemma först - stl 42 på byxor kändes nästan stora. Tack Craft! Kanske provar jag dem ute imorgon bitti.

Inga kommentarer: