maj 10, 2007

Gång och doktor

Här kommer ett supersnabbt inlägg - MÅSTE SOVA!!!

Den 8 maj var det Tjejgoing i sta'n. Vi var 21 stycken från mitt jobb som gick (vann pokal för andra året i rad för att så många var med...). Jag och en kollega gick på som bara den. Som bäst lång vi 3a och 4a (av 645st). Bra va'?! Men det är ju ingen tävling, eller??? Hur som helst stapplade jag fram de sista kilometrarna. Aj, vad tårna gjorde ont dagen efter, och ryggslutet, coh benhinnorna... Men 8,2km på cia en timme och fem minuter känns bra. Fast det känns inte som om jag kommer att orka springa en hel j-vla mil. (Känns det igen från ungefär samma tid förra året?)

Och så doktorn. Var på återbesök samma dag och det kändes bra. Jag hör fortfarande som en tonåring. Skönt, eftersom det annars skulle kunna vara bevis för Meniéres. Och jag tror kanske att Dr Nilsson har släppt den tanken oxå. Han skulle konferera med några andra och sedan komma tillbaka till mig. Kanske någon form av migrän. Och även om det känns nog så läskigt, så känns det mer botbart än Meniéres. Min moster (storasyster!) tipsade om en migränklinik e.dyl. som finns i Göteborg. Dit ska jag tydligen om migrän blir diagnosen, enligt henne. Om jag inte kan tjata mig dit själv så behövs troligen bara ett samtal från henne så har jag gratis resa oxå!

gonatt
Frutto

Inga kommentarer: