februari 17, 2008

Sur

Sitter här och är sur. Egentligen helt utan anledning och som du förstår leder det ingenstans alla. Stackars maken och barnen gör bäst i att hålla sig undan. Det som är värst är väl tonfallet. Bistert och kort. Allt jag skulle behöva göra är väl att gå från moll till dur. Jag har haft en bra vecka träningsmässigt och detta trots att jag inte varit på gymet! Jag har fått massor med friskluft och har åkt längdskidor i fredags och långfärdsskridskor igår. Att ta sig runt 3,6km på skidor kan ju tyckas vara ett lätt match. Man har ju varit och kollat på skidskytte-VM. Men med en teknik som skulle få ett dagisbarn att se ut som Helena Jonsson så är det faktiskt ganska jobbigt. Jag hasade mig fram och gick liksom mest. Men som jag ser det så torde det ju bli mer arbetsamt om man gör fel. Jag hasade mig även fram och tillbaka till skidstugan, så dryga 5,5km tillryggalades. Och hur det gick på skridskorna har du ju redan sett. Ajaj...

Och att vara ute gör mig gott - det sa tom min man. Det gjorde mig mindre sepia-lik. Och på tal om det så ska jag nog gå och pillra i mig lite piller så att jag inte förpestar tillvaron för mig själv och andra mer än nödvändigt!

seeya
Frutto

Inga kommentarer: