december 17, 2008

Innebandy

Igår var det trippelbollsturnering mellan niorna och personalen på skolan. Jag brukar vara med. Det är faktiskt ganska kul att få visa att man kan hålla på med idrott även om man inte är så strålande duktig. Och att det är ok att tycka det är kul oxå. Det är oxå ok att vilja vinna även om det är mot eleverna. Eller?

Men i år var jag inte med... Jag hade mina dubier mot ett deltagande från min sida eftersom armen inte är riktigt ok än(!). Men det som stoppade min var ett magras av klassisk sort. Troligen var det en rå prinskorv som satte tokstopp på mig en hel dag. Det tar ett tag innan jag äter en prinskorv igen. Typ en vecka eller så... Och rödbetssallad... Jag sov så mycket igår att jag hade så ont i ryggen att när det var dags att lägga sig för kvällen visste jag inte hur jag skulle ligga för att kunna somna alls. Toppa detta med tre glas vatten fram till 16 så fattar ni min dag.

Men idag var allt som vanligt igen. Back in the saddle.

Och ikväll lirade jag och ett antal föräldrar mot våra 9-10åriga grabbar i innebandylaget. Det är nog sista året som vi vinner är jag rädd... 9-7 och jag gjorde ett mål. Tjoho! Är det elakt att tycka att det känns bra när ungarna bara är 9-10 år?! Dessutom var lillkillen med. Han var superduktig och sa att det var dags att de drog igång ett lag på förskolan.

Och armen? Jorå jag ska klista dit magneten igen nu och ta ett par piller så blir den snart helbra lagom till jullovet!

seeya
Frutto

Inga kommentarer: