september 18, 2007

Yrsel

Ni har sett rubriken förut, jag vet. Men nu är den aktuell igen. Mitt yrslande har ju nästan helt varit borta. Under sommaren var det inte många anfall och de som var var små 1:0r och 2:or. Men i torsdags natt kom det tillbaka i full styrka. Jag vakande av en dröm där jag drömde att jag var yr. Det var en 2:a på min personliga 4-gradiga yrselbarometer. Jag andades mig igenom den och somnade om. Har ingen aning om hur länge jag sov men jag vaknade igen alldeles svettig och superyr. Jag ville kräkas men vet att det bästa jag kan göra är att ligga helt stilla och bara andas. En 4:a. Jag tog mig igenom den oxå (förstås) men maken var inte hemma och jag tycker inte om att vara ensam med grabbarna när de kommer - anfallen alltså.

Så nu är de igång igen... Varför vet jag inte. Är det för att jag börjat jobba? Från 0-100 (fast jag jobbar ju bara 80%) på bara några veckor?! Eller har kuren från Dr Pal slutat verka?! Ska ta en till kur och hoppas på att det var det. Jag har en tid hos osteopaten den 31 oktober, men hade tänkt att avboka den - nu vet jag inte...


Återokmmer
Frutto

Inga kommentarer: